onsdag 30 december 2009

Decenniet - snabbgenomgång

2000
Nya milleniumet börjar och halva gymnasiet kvar.

2001
Student och flytt till Stockholm. Vuxenlivet börjar!

2002
Flyttar till Gubbängen, prövar lyckan på LHS.

2003
Året inleds med ett beslut om att lämna Stockholm efter vårterminen. I maj frågar Johannes Amritzer: Ska du inte gå vår bibelskola i Märsta i höst? Svar: Jo, det måste jag nog. Flyttar till Märsta och börjar på SOS Missionsbibelskola. I december blir jag tillsammans med Jens.

2004
Flytt till Jönköping och förlovning.

2005
Gifter mig med Jens!

2006
Flyttar upp till Märsta, konstaterar att där finns SOS och livet vi vill leva. I de sista skälvande minutrarna av året får vi reda på att vi ska bli föräldrar!

2007
Elise föds!

2008
Flyttar till Sigtuna och jobbar på bebis nummer två som flyttar in i magen under december. Drömmen om en församling i Stockholm sås i våra hjärtan.

2009
Under våren går vi alla "gravida", de flesta med den nya församlingen, jag med både församlingen och lillkrabaten. I augusti föds Elton och församlingen, SOS Church, proklameras.

Ett decennium är till ända och noll-noll-talet har format början på mitt vuxna liv. Jag har förvaltat åren väl och ler mot den tid som kommer. Jag har min underbara familj, är frälst och med i världens bästa församling. Tack Jesus för mitt livs bästa decennium!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar