tisdag 1 december 2009

Julkalendern 09

Så första avsnittet av årets julkalender i morse. Jag är en riktig kalenderjunkie! Årets kalender har nog potential, men ingen love at first sight tyvärr!

December har idag inletts med två kortkorta snöfall och ett pendelavbrott, tydligen har vintern gjort storstilad entré denna vanliga tisdag! Men jag är inte impad än... Jag känner för övrig hur svårimpad jag har varit den senaste tiden. Kan det har något att göra med att jag jämför med min egen superhälte, han som borde varit huvudperson i årets julkalender, Jesus? Han som är anledningen till att vi firar julen och som har gjort så häftiga och storstilade saker att allt annat blir banalt i jämförelse? Slänga ut demoner, väcka upp döda, bota sjuka, profetera och mycket mera. Där har ni en superhjälte, SVT! Odödlig fortsätter Jesus göra mirakler idag genom sin Heliga Ande. Ingen sjukdom är för svår för att bota, ingen depression för svart för att avvärja, inget är för svårt för min Jesus! Hör ni det? Inget!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar