söndag 7 mars 2010

Vasaloppet!

Ett riktigt vårtecken för mig är Vasaloppet! Jag är barnsligt förtjust i att se starten varje år. Det var självklart att jag idag skulle upp med barnen. Elise som ville kolla på Pippi fick titta på våran lilla "bil-TV" och jag satte på den stora. Det kanske är för att jag är uppväxt med en skidälskande far som jag varje år masar (haja ordvitsen!) mig upp till halv åtta när sändningen börjar. Jag blir så lycklig av att se starten, när täten drar iväg, trängseln i första backen och den klassiska helikopterfärden från startfältet till täten. Sen är det mest småtittande, men nu vid halv tolv börjar det bli spännande igen när en segrare ska vaskas fram!

Tack SOS Church för att vi har eftermiddagsmöte! Äntligen har har hittat en Vasaloppsvänlig församling. Det är kärlek ... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar