torsdag 6 maj 2010

4+5=9 månader


Elton, den lille grabben har gått och blivit 9 månader och så här lagom har jag två siffror att redovisa som adderat blir just 9.

4.
Eltons fyra framtänder har nu spruckit igenom, även om de inte kommit fram helt än så har de tittat upp i dagsljuset. :)

5.
Detta är väl den stora grejen! Elton har tagit sina första steg! Fem stycken steg tog han för första gången i tisdags, då trodde jag att det bara var ren tur. Igår gjorde han det igen, fem steg här hemma och idag tog han fem steg på öppna förskolan. Då kanske det är mer än bara tur? ;) Stolta som tuppar är vi både jag och Jens, men gladast är nog Elton... I tisdags var vi på babysång och de flesta barnen var ett par månader äldre och de gick, Elton verkade bestämma sig för att "kan dom, kan jag" och på den vägen är det alltså. För mig får det gärna dröja ett tag till innan han går på heltid. Jag hinner inte med...

1 kommentar: