fredag 28 maj 2010

Amningsmonstret

Ett tag nu har jag funderat på hur och är jag ska sluta amma, men så i måndags tog jag mod till mig. det blev en hel det skrik första natten. Elton vaknar alltid vid 10-11 och vägrar somna om ifall inte jag ammar och somnar brevid. Så första natten var det skrik vid tio och vid tre-fyra, men han fick ligga hos mig och jag pratade lugnt med honom. Andra natten sov han till tolv i sin egen säng och det blev skrik och protester, men inte lika länge. Lite senare hade vi en dust till. Tredje natten sov han till 2 i egen säng! Seger tänke jag och han skrek inte när han fick komma upp till mig! :) Fjärde natten sov han i egen säng till 4, helt underbart... Så kommande natt förväntar jag mig att han sover till 6 i egen säng.

Men jag kan nu känna att jag har besegrat amningsmonstret, och det känns skönt att ha sluppit en massa skrik och gap-metoder. Jag tror Elton har känt sig trygg och mogen för det här. Tror det mest varit jag som tyckt det varit jobbigt...
Älskar dig E!

1 kommentar:

  1. Amningsmonstret har en mamma som var ännu värre. Det tog över ett år för henne att kick that habit.
    Så vad är några nätter....
    Tycker Big E

    SvaraRadera