måndag 7 juni 2010

Varför en P&T?

Här är några anledningar till varför du bör välja en P&T istället för en tvillingvagn om du har möjlighet:
+ Den är inte bredare än en singelvagn vilket gör att du smidigt kommer fram i butiker, på bussar och tåg, in i hissar etc.
+ Du behöver aldrig oroa dig för att komma in genom dörrar, och du kan således ta med vagnen hem till folk utan att behöva parkera den utanför om ett av barnen sover.
+ Den tar lika lite plats som en singelvagn i bilen om du åker mycket bil, och framför allt om du åker långt och har mycket packning.
+ Den fungerar utmärkt som singelvagn ifall du bara har ett barn med dig, vilket gör att du bara behöver en vagn.
+ Den väger lika lite som en singelvagn.
+ Den är stadig även på grusvägar eftersom framhjulet är stort.

Invändningar från folk som gillar tvillingvagn:
+ Den är ostadigare! Låt mig ge dig denna liknelse: Jag är en relativt liten tjej och Magnus Samuelsson en riktigt stoor man. Rent logiskt borde jag ha mycket lättare för att trilla, men det betyder inte att jag gör det för att jag är mindre och lättare, eller hur?
+ Det verkar så osmidigt att ha den lille där under. Kanske lite, men varje gång du lyfter din tunga vagn i och ur bilen eller kånkar den uppför trappan så har jag det mycket enklare. Jag tror att den lilla obekvämligheten som kan upplevas av några uppvägs snabbt när man inte får plats på bussen eller inte kommer på tåget för dörren är för smal.

Hoppas att du som väntar tätt fått nåt att fundera på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar