onsdag 21 oktober 2009

I like to move it! Eller: Elise pratar engelska

Elise har fått en ny film, Madagaskar 2, som hon älskar. I den filmen svängen djuren sina lurviga till discoklassikern; I like to move, it move it. Inte bara att Elise dansar med under filmen, hon går runt och sjunger låten hela tiden. Visserligen kan hon bara "move it, move it" men hon sjunger för glatta livet.

Nästa engelska kommer från Nicke Nyfiken. Hon tittade på ett engelskt klipp med sin morfar och i det klippet leker de tittut. Så nu kan hon stolt leka tittut med alla engelsktalade! Peekaboo!

Sen har hon även lärt sig säga bye bye. En dag när jag pratat i telefon med Jens började jag avsluta samtalet och Elise märkte det och för att skynda på det hela lutade hon sig in mot telefonen och sa "bye, bye". Jag visste inte inte ens att hon kunde det. Sen har insett att vi ofta avslutar våra samtal med just "bye, bye". Tänk vad ungar lär sig!

Elise är en riktig smarting, nu håller hon på att lära sig räkna till tio och det går förvånandsvärt bra!

Nu ska jag platta håret, ska iväg och fira Ylva ikväll och vill visa min nya frisyr från sin bästa sida..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar