torsdag 1 oktober 2009

Jens! 4 år som gifta..


Jag älskar dig inte...
...för att du jämt klagar på att det är kallt.
...för att du aldrig plockar undan vare sig majonnäsen eller senapen efter maten.
...för att du spenderar för mycket tid bakom en viss låst dörr.
...för att du aldrig parkerar på rätt plats
...för att du jämt har de där, numera äckliga, tofflorna på dig.
Nej, jag älskar dig trots det!

Jag älskar dig...
...för att du får mig att känna mig trygg.
...för att du behandlar mig som om jag va den enda kvinnan i hela världen.
...för att du vet hur man muntrar upp mig.
...för att du ibland ger mig sovmorgon fast du behöver det tusen gånger mer.
...för att du jobbar så hårt för att försörja din familj.
...för att du är världens bästa pappa till våra barn.
...för att du tycker om att krypa upp i soffan under en filt och titta på sitcoms.
...för att du säger så roliga saker när du är jättejättetrött.
...för att du typ aldrig klagar på något.

Tack...
...för den livsglädje du ger mig varje dag.
...för den framtidstro jag har på grund av dig.
...för att du valde mig.
...för att du gett mig så fina barn.
...för att varje dag med dig betyder glädje, äventyr och lugn.
...för att du är så lugn och trygg.

Jens, du är
...svaret på mina böner.
...en ständig källa till tacksamhet inför Gud.
...grädden på mina maränger och vanlijsåsen på min äppelpaj.
...anledningen till varför ja bakar bullar jämt.
...perfekt, utan att vara det minsta perfekt egentligen.
...min, bara MIN!

1 kommentar: