måndag 26 oktober 2009

I'm so excited!


Imorgon kommer den ut i butik! Drömhem och trädgårds julnummer. Startskottet, som slår an tonen för detta årets julfirande! Tidningen är ett absolut måste för alla julälskare, no questions asked. Så imorgon kväll när Elise har somnat ska jag koka en kopp med kanelthe (om jag inte hittar alkoholfri glögg!) och så ska jag baka ut några pepparkakor från degen jag köpte igår, sen åker julmusiken på och ljusen tänds, mobilen av. Där och då går startskottet! God jul!
Kan inget annat än att i år hoppas på revansch i jul. Förra året åkte familjen på vinterkräksjukan i början av december. Medan resten av familjen snabbt piggnade på fortsatte jag må illa. Efter att jag var en vecka "sen" och illamående absolut inte blivit bättre var jag tvungen att testa. Jag var gravid!!! Problemet var bara att jag mådde illa långt in i januari... Snacka om att ha lång kräksjuka! Det betydde också att jag kände avsmak för både Jansons frestelse, som jag annars älskar och för julmust. Jag låg mest på soffanoch tyckte synd om mig själv, samtidigt som jag var överlycklig naturligtvis. Men skulle jag vilja ha en tredje liten gullunge, hoppas jag kunna planera in illamåendet lite bättre...
Gläds över att i år är det grönt ljus för både gravlax och goda ostar från Jens mosters ostaffär! Med två barn, varav ett som börjar fatta, satsar jag på bästa julen ever! Det blir visserligen en skånsk jul i år, men jag har förlikat mig med tanken och ser fram emot det. Det är fantastiskt att ha en jultokig svärfamilj, det kommer bli underbart. Inga-lill gör aldrig någon besviken! (Känn ingen press...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar