måndag 9 november 2009

Dotter till rakning!

Jag har de senaste veckorna gått och varit nervös för Elise fotografering på dagis och framför allt att för att hon ska göra sig illa i ansiktet. I fredags förmiddag såg hennes ansikte helt ut, sen kom Jens hem. Jens badar Elise och efteråt passar han på att raka henne. :O Elise ska ju göra allt som vi gör, hon vill ha smink när jag sminkar mig till exempel, så naturligtvis ville hon raka sig när Jens gjorde det. Jag brukar sminka henne en liten bit från ansiktet så att hon bara tror att hon får på sig. Smart tycker jag, men min make är nog inte lika smart... Han gav hela maskinen till henne! Även om det inte är några vassa blad så kan det bli sår... Elise fick två på hakan!

Men så idag var hon i alla fall redo för fotografering. Iklädd sin gröna klänning gjorde hon sin mamma stolt. Först tog alla barnen gruppbild, sen ville fotografen ha en frivillig att visa hur man skulle ta porträtten. Elise sprang snabbt fram som frivillig och satte sig och log precis som vi övat igår. Nu längtar jag efter bilderna på min söta nyrakade dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar