onsdag 25 november 2009

Vilken modig tjej!

Idag fanns det äntligen vaccin här i Sigtuna för barnen och efter att mina eftermiddagsplaner ändrats bestämde jag mig för att Elise skulle få sin spruta. När vi närmade oss vårdcentralen berättade jag vad vi skulle göra. Döm av min förvåning när hon blev jätteglad! Skrek Jaa! Och sa plåster och pekade på armen. Pessimisten i mig trodde att hon skulle bli rädd och blåvägra när vi kom fram. Men hon var på så gott humör hela tiden och när det var hennes tur att gå in till sköterskan kom det glädjerop. Hon fick dra ner sina byxor och hoppa upp i mitt knä sen tog sköterskan ett stadigt grepp och stack. Och Elise sa knappt flaska... Hon gnydde till lite bara och sen var det inget mer. Jag tror Elise var mest intresserad av att få ett plåster. Det råder nämligen plåsterhysteri här hemma nu!

1 kommentar:

  1. Hej min vän och tack för allt mys hos dig igår. Så smidiga barn du har... Elton bara sover och Elise blir glad av att ta spruta. Det kallar jag lyxliv för en tvåbarnsmamma! Noomi hade feber igår när vi kom hem och har 38 nu på morgonen. Skönt att det inte är mer i alla fall. Ses nästa vecka!

    SvaraRadera