tisdag 3 november 2009

Mellan på blixtvisit!

Linnégatan 13, Kristin Adolfsson
Linnégatan 12 A, Marielle Engström
Blev goda vänner
Lillasyster och Storasyster
Blev
Sigtuna, Kristin Charlieson
Khon Kaen, Marielle Gisselsson
Fortfarande goda vänner
Fortfarande Lillasyster och Storasyster

Marielle och jag växte upp på samma gata, hon var den coola rebelliska tonåringen som köpte nya dyra jeans som hon sen sprättade upp och sydde in spetsrevärer i. Jag var mindre och fascinerad. Marielle var ofta hemma hos oss och hon blev en förebild. Hon har en litet finger med i allt som jag har blivit, aldrig påträngande eller tvingande utan guidande och uppnuntrande.

För tre år sedan flyttade hon med sin familj till Thailand och sen dess har vi sett mindre av varandra, av naturliga skäl, men nu har hon kommit hit på en blixtvisit! Jag hämtade henne vid flyget och spenderade dagen med henne. Så mysigt och precis som förr. Man vet att man är sanna vänner när det aldrig känns som om det har gått nån tid mellan det att man sågs sist och nu. Man liksom tar vid där man avslutade. Marielle har hunnit bygga upp en församling och missionsbas i Thailand och jag har hunnit föda två små sötnosar. Men vi hade inte alls vuxit ifrån varandra som man kan tro av det tidsspannet, tvärtom, vi var snarare mer lika!

Hoppas vi hinner ses nåt mer innan du åker hem igen, big sis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar