onsdag 18 november 2009

Familjen Kaos...

Kl 16, Jens ringer och är på ingång. Kollar potatisen klar. Elise: Mamma, hjälpa Elise bajsa. Elise gör suspekta ljud. Häller av potatisen. Jens öppnar dörren. Fram med maten på bordet. Luktar det om Elise blöja? Maten färdig. Varsegoda! Nej, Elise måste ha ny blöja. Jag börjar ta mat för jag märker att jag snart måste plocka upp Elton. Elise slänger ut Jens ur badrummet. "Bajsa potta, pappa ut." Elton gapskriker. Jag plockar upp Elton. Får inte tyst på honom. Luktar, bläää. Elton behöver ny blöja. Får inte komma in i badrummet. Elise bajsa potta själv. Elton skriker ännu mera. Jag går in. Bajs upp i nacken, inte konstigt att Elton skriker. Elise går ut, vägrar blöja. Tvättar Elton, ammar Elton. Elton nöjd. Elise sjövild. Okej, kan vi försöka äta nu? Jens tar mat. Elise vill inte ha. Jag äter, har Elton i famnen. Jag blir till slut mätt. Jens blir mätt. Elise vägrar sitta still... Äter lite, rusar runt, äter igen. Vi leker till slut i henne maten. The end

Vem älskar inte att vara småbarnsfamilj? Vad är matro anyway?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar