onsdag 23 september 2009

Goa vänner är vi allihopa!


Har ni någon gång upplevt vänskap vid första ögonkastet?
Jag har gjort det två gånger i mitt liv. Första gången var med Miriam! Åh, vad jag tycker om henne. Vi träffades i Jönköping eller snarare i Munkaskog utanför Habo och det vart vänskap från första handskakningen.
Under de år vi känt varandra har vi varit "nära" i perioder, men även om vi inte träffats på länge fortsätter vi alltid där vi avslutade senast. Precis som om tiden stod still! Det är så det ska vara mellan sanna vänner.
Idag var jag och Elton i Bromma för att besöka Miriam och hennes lilla Noomie. Vi tog en promenad och pratade om tro, drömmar och visioner. Det är häftigt att vi tror och tänker så lika fast våra framtidsdrömmar ser så olika ut! Men det är väl så när man drömmer om att se Guds rike bre ut sig över vårt avlånga land...
Miriam, jag beundrar dig och Daniel massor för det ni drömmer om. Jämfört med det ni vill göra framstår vår församlingsplantering i city som lite safe ändå. Lycka till, vänner! // En av ert största supporters

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blev att jag läste denna blogg i dag, ska nog läsa den oftare, den verkar ju bra:) Jag sa till Daniel igårkväll att jag är så tacksam för vår vänskap och att du delar med dig av sunda trostankar som håller hela livet - tack Jesus för Kristin!!

    SvaraRadera