tisdag 15 september 2009

Lilla Farmor!


Till helgen fyller min lilla farmor 89 år! Jag är så impad av och stolt över henne. Det är helt fantastiskt hur pigg hon är. Lilla farmor bor och klarar sig helt själv i sin lägenhet. Men det är inte bara det att hon klarar sig, hon klarar sig med bravur! I helgen, som var, hade hon kalas med nästan hela släkten, vi var tyvärr kvar här uppe, och hon hade gjort smörgåstårta till alla! Det klarar ju knappt jag själv!

Hon är jättepigg i knoppen. Jag har där aldrig märkt att hon blivit gammal. Sen att hon har lite ont i lederna, det hör väl till åldern. Det som är så imponerande är att det slår inte ner henne. Hon tar bussen och handlar själv, träffar de vänner som fortfarande är friska och i livet och hon sprider glädje vart hon än kommer.

Jag älskar dig lilla farmor! Du är helt enkelt bäst! Jag hoppas att jag får leva och vara pigg lika länge som du... Jag är stolt över att Elise få bära din mammas namn!

1 kommentar:

  1. Ja hon är en helt underbar människa lilla mormor (som hon är för kusinen Magnus och mig). Och hon är till och med så pigg så hon spelar fotboll med Isak, ett av sina barnbarnsbarn :-)

    Är så tacksam för att jag fått "låna" henne, morfar Tore, Bille och Birgit de här åren eftersom mina egna mor- och farföräldrar inte funnits där för mig.

    Jag är tacksam för hela släkten som är en underbart varm, omtänksam och härlig familj :-D

    SvaraRadera