torsdag 17 september 2009

Nu är hon två!


Så har Elise passerat tvåårsstrecket! Hon är nog världens gladaste och piggaste lilla busfrö. Hon är mitt hjärtas glädje, min stolhet och min, bara min(kanske lite Jens med..)!

Igår hade vi lite kalas med några mammor och barn som var här och åt tårta. Smarrig marängtårta med mjölkchokladfluff och hallongrädde. Elise åt med god aptit! Hon älskar tårta och varje gång man pratar födelsedag så säger hon bara tårta, tårta!

Sjungandet på sängen har vi dock sparat till på lördag. Det var liksom inte läge att göra det halv fyra igår morse innan Jens for till jobbet.

Som grädden på moset igår sa Elise att hon älskar mamma och pappa (och korv). Vi har länge försökt få henne att säga det, men vid middagsbordet igår så kom det äntligen. Spontant också! (Vad jag minns!) Det var den perfekta avslutningen på dagen och ett bevis på att hon verligen börjar bli en stor flicka. För enligt henne själv är hon inte barn längre, Elton är, men inte hon!

Elise precis utkommen!
Två år senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar