tisdag 8 september 2009

Nostalgi...

Sitter här med Elton i famnen och undrar över vilka segrar han få vara med om i livet. Jag blir lite nostalgisk och tänker tillbaks på tonårens glada dagar. Här nedan kommer en lista över vad jag ibland kan komma på mig själv att sakna:

* Doften av regn +omklädningsrum +svett +målvaktshandskar och tigerbalsam. Allt på samma gång!
* Det skrikande ljudet av basketdojjor i gamla ekande Dorabhallen.
* Känslan av att stå i duschen efter ett blött och kallt träningspass på hästryggen.
* Lyckan att höra "We are the champions" skråla i ett kasst högtalarsystem efter en SM-seger.
* Pirret inför en match!
* Konkurrensen mellan Bankeryd och Habo/Brahe.
* Tjejsnacket i omklädningsrummet, varför var vi alltid sist hem?
* Cupgemenskapen...
* Känslan av att tillhöra ett lag som var topplag inte bara i Sverige utan även hela Skandinavien!

Jag hoppar verkligen att Elise och Elton väljer basket när de blir större! Men blir det hästar och hockey står jag även då vid sidan om och hejar, fattig, men glad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar