lördag 12 september 2009

Kärlek!

Wow! Och helt plötsligt fanns de där... Efter att ha gått igenom Kistas alla skobutiker utan att finna det jag sökte, efter att ha ringt mamma och frågat efter vad jag sökte, efter att ha betvivlat mig sälv och mitt skofinnarsinne, så helt plötsligt stod de där i ett undanskymt hörn på Nilson. Så vackra, så perfekta, så ensamma. Med bultande hjärta plockar jag upp dem, hoppas på att det är min storlek, vänder dem upp och ner och ser att det är 38or! Lyckan är fullkomlig, det är skorna jag ska ha. Men vad nu? Ingen prislapp! Jag provar ändå, detta är mina skor. Kosta vad de kosta vill, jag ska ha dem, så är det bara. Passar perfekt! Jag frågar vad de kostar. Blir överlycklig när expediten svarar en drömsiffra! Det var by far de billigaste stövlarna jag provat under kvällen. Nu är de mina och födelsedagspengarna räcker till en matchande jacka! Den ger jag mig på jakt efter nästa vecka...

Så här tror jag även det är lite när man hittar sin partner. Det handlar om kärlek Lyssna på detta: Man letar och letar, till slut börjar man tvivla och plötsligt när man är redo att ge upp hittar man en prince charming. Men passar han? Är han intresserad? Plötsligt går man ner för altaret med den "perfekta med stort P"...

Själv ska jag gå i mina stövlar hela kalla halvåret! Och därmed basta! :)

Eyes can lie, a smile can deceive, but shoes can lever lie. Kom ihåg det!

1 kommentar: