onsdag 20 januari 2010

Familjen Mys

Det har blivit en ack så viktig grej att byta om till myskläder efter middagen här hemma. Grundregeln är att myskläderna ska vara hela, rena och trevliga! Men så idag råkade jag säga något till Jens om att "vi kanske sunkar ner oss". Sen går jag på toa (jo fint folk besöker vattenklosetten ibland!) och när jag kommer ut har Jens klätt på sig kostym! Min supersnygga make! När jag sen försöker föra ett seriöst samtal kommer jag bara av mig varje gång jag tittar på honom...

Att få gå omkring i myskläder är en frihet! För mig betyder det trygghet, det betyder att mitt hem är ett hem. Kommer det folk på oannonserat besök, så hoppas jag att de ser att vårat hem är en trygg miljö utan sociala spel, en plats där de kan vara sig själva. Vi vill ha "familjemedlemmar" snarare än "bekanta på främmande".

Så välkomna hem till familjen Mys, där du får vara dig själv en stund.

1 kommentar: