tisdag 26 januari 2010

Lök, nej tack!

Vårt hem är en lökfrizon. I princip i alla fall! Finns det lök i maten syns den inte... Varken jag eller Jens gillar lök. Rå lök är bland det äckligaste man kan äta! Bara ryser av tanken.

Idag på "Halv 8 hos mig" öste killen ner en massa lök i en av sina rätter och jag äcklades! Hur kan man förstöra mat på det viset?

Jag är så grymt tacksam för att Jens inte gillar lök. Det är bara en av grejerna som gör min man så perfekt!

Och du, ska du bjuda mig på middag halv 8, skippa löken!

4 kommentarer:

  1. Okej då, ingen god röd lök i maten på fredag då...

    SvaraRadera
  2. Vit går an, men inte gul eller röd eller purjo... ;)

    SvaraRadera
  3. Fast jag vet hur man ordnar lite lök i maten utan att "någon" märker nå´t.
    Morfar (med Stroganof på menyn ibland...)

    SvaraRadera
  4. Fast syns den inte eller "smakar" den inte går det att äta... Precis som alla äckliga tillsatser i alla halvfabrikat! :P

    SvaraRadera