lördag 16 januari 2010

Stressad?


Varför är det så att man kan gå perioder utan att ha något alls att göra och helt plötsligt hopar sig allt? Jag har en sån helg och vecka framför mig och har inte riktigt koll på hur jag ska ta mig igenom den! Men Jens har lovat att så fort det är dags för Elton att sova förmiddag så får jag smyga iväg med dator och 3-modem och sätta mig på ett café inne i Sigtuna centrum för att kunna effektivt jobba en stund. Skönt! Tror inte att jag haft en sån effektiv jobbstund sen, ja jag vet inte... Mamma-multitasking? Det är jag det!

Man vet att man varit mamma länge när man ser fram emot en lite jobbstund själv med dator och chai-latte på Valvet...

1 kommentar:

  1. Jag sitter här denna tisdag eftermiddag och Noomi, hör och häpna, har nu sovit 1, 5 timme och ännu inte vaknat. Läser ikapp bloggar jag brukar försöka följa. Känner mig lugn mitt i stress på nåt sätt. Det verkar vara så att man vänjer sig vid det lugna mammalivet och när världen pockar på med andra trevliga saker som att t ex undervisa tonåringar i kyrkan blir det helt plötsligt mycket att göra... vilket inte kändes mycket innan mammaledigheten:) Så vad jag vill säga med detta... I know the feeling!

    SvaraRadera