måndag 11 januari 2010

Ordningen återställd!

Vi är hemma i Sigtuna igen, barnen sover som grisar, Elise i sin säng och Elton på den plats han älskar mest dvs i vagnen på balkongen. Jag har just fikat och fått en lugn stund för mig själv. Nu ska jag planera månadens matinköp.

Förra månaden började jag med något nytt. Att göra menyer fungerar inte för familjen Charlieson, jag har testat och misslyckats. Men i december började vi månaden med att planera vårt "protein" och våra "kolhydrater". Vi köpte på oss kyckling, fisk, kött, köttfärs så att det skulle räcka hela månaden. Vi handlade även på oss ris, pasta och potatis. Det blev en rejäl storhandling! Men under veckorna som följde behövde vi bara fylla på med färskvaror. Jättesmidigt! Och det var så skönt att veta att allt fanns hemma. Jag visste att vi hade så och så många färsmiddagar, kycklingmiddagar eller fiskdagar och sen fick jag variera mig och vara kreativ allt eftersom insperationen föll på! Tummen upp, från en som gått från veckohandling till månadshandling och sparar cash!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar