lördag 27 februari 2010

Busschaffisen... :O Del 2

Alltså, det verkar vara griniga veckan bland busschafförerna här i fina stan!
Igår när jag klev på bussen med Elton i vagnen börjar chaffisen att skrika åt mig att visa mitt färdbevis. Hallå, det är gratis att åka buss med vagn och bebis. Jag svarade honom; men det är väl gratis med vagn? Men han gav sig inte utan sa bara: Färdbevis! Och det i den mest snorkiga ton du kan tänka dig. Då är det en annan passagerare som säger att det ligger en bebis i vagnen. Då vänder han sig om och stampar på gasen. Vaknat på fel sida? Hur svårt är det att fråga i snäll ton: Har du färdbevis eller var är barnet? Grr... Jag börjar nästan förstå varför det är gratis att åka buss för mig, för med så otrevliga chafförer vill jag inte betala, bara utnyttja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar