onsdag 10 februari 2010

Elton är som han ska!


Idag har jag varit med Elton till BVC-läkaren på rutinkontroll och allt ser så bra ut så! Han har blivit 69.5 cm lång att jämföra med Elise 68.5 cm. Men han var typ 600 gram tyngre än storasyster vi samma tidpunkt! Inte konstigt att han har så goa runda kinder och plufsiga lår... Enligt läkaren var han ett A-barn, okej mitt ord, men hon kunde likaväl sagt det eftersom inget fanns att klaga på. Hon frågade lite om hans utveckling och det var en fråga jag inte kunde svara på, på stående fot så jag testade och han gjorde precis som han skulle!

Så klart jag har världens bästa son! Ett fantastiskt underbarn som är bättre än alla andra barn i hela världen. That's a fact!

Eller? Har ni också märkt av alla mammabloggare som skryter alldeles för mycket om sina perfekta barn? Hur deras liv är det mest perfekta och hur tidiga deras barn är i utvecklingen? Det är konstigt att det nästan blivit trendigt och kotymt att skryta på bloggen...

Jag är jättestolt över min son, men perfekt i "perfekts" vanliga mening är han inte. Han är perfekt i mina ögon, precis som ditt barn är perfekt i dina ögon. Jag berättar gärna om mina barn och vad de gör och säger, men jag vill inte att du tar det som skryt. Familj och vänner som bor långt bort läser och det är kul att de kan följa med i utecklingen.

Hoppas du tar min blogg med en klackspark och läser för att jag är duktig på att skriva kul och trevligt och för att du är intresserad av hur det är med min familj. Annars behöver du inte läsa...

4 kommentarer:

  1. Haha, ja känner igen det där. Fast jag möter föräldrar som berättar om hur de måste köra omkring med dem i bilen på nätterna för att de inte ska skrika. Kolikbarn! Har 3 men ingen av dem har haft kolik tack o lov! :-) Timon väger 5,6 kilo o är 60 cm lång. Blir 2 månader på fredag. Liten gosig tjockis. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, antingen blir de offer eller skrytmånsar!
    Kul att du läser min blogg, Sofie! Jag läser din med!

    SvaraRadera
  3. Ingen överraskning precis, har kollat honom noga när jag haft honom själv ibland. Det han ska kunna vid 6 mån kunde han redan i januari...
    Morfar

    SvaraRadera
  4. Tack, pappa! Men jag tror du är partisk, med tanke på att ni ser likadana ut, du och Elton...

    SvaraRadera