tisdag 2 februari 2010

Istället för smalltalk!

Är det inte så att nu för tiden så sköter man allt sitt kallprat på Facebook istället för i verkliga världen?
Hon åt en ostmacka till frukost, han är glad, hon ha kräksjuka osv.
Så frågan är om detta gör oss fåordiga svenskar ännu mer fåordiga? Jag menar, man behöver ju inte fråga hur läget är om man innan man gick hemifrån såg att personen var dödstrött. Vad frågar man då?
Är alla statusuppdateringar bara till för att ingen ska ringa och småsnacka och för att man ska slippa snacka i busskuren?
Eller gör det så att vi kommer närmare varandra och kan prata om viktigare saker direkt, utan småprat?

Vad tror ni? Kommentera gärna!

1 kommentar:

  1. För mig är det nog det konstant dåliga samvetet över att jag inte hinner umgås med mina vänner så mycket som jag skulle vilja... Slänger ut en status då och då för att förkunna att jag fortfarande lever, och försöker vara duktig på att "gå en runda" och höra av mig till folk/kommentera deras status. Och så har jag ju viktminskningen att skriva om :-)

    SvaraRadera