lördag 20 februari 2010

Lär er innan det är för sent...

Idag är det nån snubbe som dragit igång en debatt om att bli ofrivillig pappa. Läs artikeln här! Förlåt, men pucko!

Låt mig lära er alla en läxa här och nu: Ha inte sex med vem som helst för risken finns alltid där att nån blir gravid. Ha absolut inte sex utan skydd, för då är risken ännu större.

Att göra en tjej med barn och sen komma och gnälla över att hon behåller det är nog det mest fruktansvärt själviska man kan göra. Stå ditt kast, människa! Vuxna karlar som förväntar sig att man ska tycka synd om dem. Nej, nej, inte mycket till övers för dem inte. Jag kan ha full förståelse för om man skyddat sig som man bör, men då blir debatten marginellt annorlunda, men marginellt.

Jag är inte den som är rabiat feminist, men nu när vi har den här abortlagen (wich I hate) som vi har borde vi värna om den som kvinnans skydd. Jag tycker egentligen att abortlagen är antifeministisk ur den synvinkeln att det ger männen ett kryphål ut ur lösa sexuella förhållande som slutat i "olyckor". (Usch, så hemskt att kalla dem så!) När en kvinna blir gravid, anser jag att mannen måste ta sitt ansvar. Både finansiellt och emotionellt. Det spelar ingen roll om han har blivit "lurad", spräckt en kondom, eller faktiskt längtat efter barnet. Nu höjs röster för att mannen ska ha nåt att säga till om vad gäller abort. Hemska tanke om männen kan få makten även här. Jag menar alltså att mannen aldrig ska kunna tvinga en kvinna till abort. Tänk om mannen ska kunna tvinga en kvinna att döda sitt barn... Att mannen ska kunna döda vad som Gud gett kvinnan i uppdrag att skydda i sin livmoder, vill du leva i ett sånt samhälle?



Inte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar