onsdag 3 februari 2010

Elton har blivit ett halvår!

Elton är ju snart tonåring! Jag kan inte fatta att detta halvåret gått så fort. Tänk att för 6 månader och en dag sedan lämnade vi in Elise hos Jenny och Andreas för att åka in och föda. Jag var livrädd och toknervös, men fick the VIP-treatment dvs massa epiduralpåfyllningar, och lyckades på 6 timmar klämma ut Elton, 8 minuter in på den 3e augusti. Eller ja, klämma och klämma, han kom som en kanonkula när väl krystvärkarna kom igång! Tänk att det som jag var mest rädd för blev det som blev det bästa på hela förlossningen? Efter att ha krystat med Elise i en timma och en kvart så kom Elton på första krystvärken! Vilken tur att barnmorskan var där...

Nu har Elton blivit 4,5 kilo tyngre, han kan hålla upp sin nacke, rulla runt och sitta. Skrattet klingar gott i våra öron och vi blir så lyckliga varje gång vi ser hans tadlösa leende. Det är häftigt att ha en son. Fast jag känner mig fortfarande lite osäker eftersom jag bara "kan" flickor. Men jag tror att Jens stoppar mig om jag vill köpa en Barbie till Elton om ett halvår på hans 1-årsdag!

5 kommentarer:

  1. Funkar det??? Va glad jag blir! Jag som trodde jag skulle behöva köpa en GI Joe... Tror du han skulle gilla den rosa cabrioleten? Jag kan kolla i ullared efter den... :P

    SvaraRadera
  2. Grattis lille sötnos tänk vad tiden går fort.Jag längtar,snart kommer ni!!!!Kramar mormor.

    SvaraRadera
  3. Nä du inga Barbie eller Ken dockor i närheten av min sonson Tonton. Något mera maskulint borde du kunna hitta om du anstränger dig. Han är ju trots allt den förste av manligt kön i "kärnfamiljen" på flera (nåja 1 eller 2) generationer. Och han kan behöva tidig stimulans i den rollen.
    Ille faciet tycker i alla fall morfar!

    SvaraRadera
  4. Japp, jag instämmer med föregående talare, och höjer med följande citat: Homo novus.

    SvaraRadera