måndag 15 februari 2010

Det här med tjej/killgrejer


Mormor har tvingat på Elton en rosa haklapp!


Nu har Elton verkligen bevisat att han är pojke.

Någon gång i går fick Elton en rosa napp, stolt tänkte jag att jag minsann inte bryr mig om könsroller och vad som är pojkigt och flickigt. Elton fick ha den rosa nappen! Men sen satt vi och mös tillsammans med Elise och hon hade en blå napp. Duktigt av mig va? ;) Döm av min förvåning att så fort Elton bara får möjligheten tar han den blå nappen som Elise lagt ifrån sig, spottar ut den rosa och sätter in den blå. Så det så!

I morse tittar Elise på Bolibompa och Rorri - Racerbil börjar. Elton sitter då med mig vid köksbordet och äter gröt. Men han reagerar blixtsnabbt och fäster blicken intensivt på TVn i samma ögonblick som Elise säger att hon inte vill titta på det programmet... Elton vägrar slita blicken från bilarna! Han har aldrig varit intresserad av TV innan, men under det programmet var han det!

Min son gillar blå nappar och racerbilar, så det så!

1 kommentar:

  1. Jag var o hämtade flickorna på dagis i förra veckan. De va fint väder så alla barnen va ute på gården o lekte. Precis brevid dagis ligger en idrottsplats o just då körde de upp skidspår med en pistmaskin. Alla pojkar från åldern 1-6 stod o hängde vid staketet o ropade traktor medans flickorna åkte pulka! De sitter nog i generna tror ja. Har förresten just nu en rosa haklapp på Timon. ;-)

    SvaraRadera