söndag 21 februari 2010

Clueless

Överdrivenheten som blev verklighet!

Sitter och kollar på Clueless med Hanna, Jens kusin, och jag inser här att den överdrivning som de gör med mobiltelefoner har blivit vardag. Jag har inte sett filmen på ett tag, men det jag minns från den var att de använde sina mobiler och sökare i tid och otid. Allt kändes så komiskt överdrivet och jag trodde aldrig när jag första gången såg filmen att användandet av mobiler faktiskt skulle bli så som i filmen. Vad kan den vara? 15 år gammal? Mobilerna var rätt nya och definitivt inte i var mans ficka och var kvinnas väska. Det är väl bara att ge cred till manusförfattarna! Ni beskrev 2010 i er film!

Och jag älskar filmen. Så mycket att min förkärlek för namnet Elton kommer därifrån. Och jag tror att när jag såg filmen i mina tonår, så visste jag nånstans att jag en gång skulle få döpa min son till just Elton... Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar