tisdag 23 februari 2010

Busschaffisen... :O

Idag åkte jag buss till och från centrum, kanske en kort sträcka för vissa men i snorhalka så tar det låång tid. Men så när jag ska hem börjar tanten bakom ratten gnälla. Vi kanske var en 10-15 pers som gick på bussen och när alla satt sig och hon körde ut från busstationen ropar hon ut i högtalaren: Mig ringde de och körde upp mig mitt i natten för att jag var tvungen att jobba extra. Igår var jag tvungen att jobba extra inne i stan. (Var glad att du har ett jobb!) Åk inte om du inte måste. Vi är massor som tvingas in och jobba extra inne i stan. (Var glad att du slapp jobba istan idag...) Och igår jobbade jag i stan, och det var så hemska scener när fol inte kunde ta sig hem. (Krigszon? Katastrofområde?) Så åk inte idag.

Vad som hade kunnat vara en enkel glad varning (jag hade sagt så här: Resenärer, jag vill bara varna er för det rådande trafikkaoset, välj hellre att stanna hemma om ert ärende inte är akut. För er egen skull!) blev till en gnällande av en klimakterietant...

Jag och Elton hade i allafall kul på vårt nya tisdagsnöje: Frö-gruppen i församlingshemmet, en sång och lekgrupp för bebbar!

Nu sover Elton och jag njuter av lite lugn. Ikväll blir det taco-kväll och Ulf Ekman på TV vid halv nio, enligt Jens! Jens kan väl få välja vid halv nio, halv åtta är ju min och Helges stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar