tisdag 9 februari 2010

Min teori verkar stämma...

Har haft en teori om barn, mat och sömn som jag fick när Elise var liten (liten? jätteliten, hon är fortfarande liten...) . Om föräldrar får, utan bekymmer, sina barn att äta smakisar och sen portioner så krånglar sömnen. Om barnet sovvanor inte orsakar föräldrarnas bekymmer så gör maten det.

Detta har stämt och stämmer på mina barn! Elise åt dåligt, men har aldrig varit jobbig med sömnen. Elton äter bra, men sover som en kratta...

Okej, det kanske inte stämmer universellt, men det gör det på mina barn!

Vi har nu dock lyckats få Elton att sova på kvällarna. Så nu somnar han själv vid 19 och sover till 23 utan krångel. Det är jätteskönt! Man har liksom fått livet tillbaks igen. Att han sover lite krattigt på natten kan jag leva med. Speciellt efter att ha sett detta klipp! Förlåt, alla ni som testat, men jag kommer aldrig kunna ta det seriöst igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar